дробовики.
заявка на кредит Тинькофф

Вагонка - види, сорти, характеристики

Garetra faucibus eu

Назва цього оздоблювального матеріалу було пов'язано з залізницями.


Назва цього оздоблювального матеріалу було пов'язано з залізницями. Інфо

Для обшивки внутрішнього простору пасажирських вагонів раніше використовували плоску і довгу дошку, на бічних гранях якої робилися замкові з'єднання «шпунт-паз». Сьогодні вагонка втратила свою транспортну «складову» і стала надзвичайно популярною в інших сферах - будівництві та ремонті. Цим красивим і екологічним матеріалом обшивають різні види плоских поверхонь, починаючи від стін і закінчуючи масивними меблями. Крім внутрішньої інтер'єрної обробки, деякі сорти вагонки застосовують для зовнішнього облицювання будівель. Крім високої естетики дерев'яна вагонка - виключно технологічний матеріал, простий і зручний в роботі. Він не потребує дорогої підготовки поверхні. Під облицювання вагонкою не вимагається штукатурка, шпаклівка і грунтовка. Досить рівно і міцно зафіксувати на стіні решетування з дерев'яних брусків або сталевого профілю.

Матеріал для виготовлення облицювальної дошки - деревина хвойних (сосна, ялина, модрина, кедр, ялиця) і листяних (осика, липа, бук, дуб та вільха) порід. Вибір вагонки в залежності від виду деревини має свої особливості. Наприклад, сосна, кедр і ялина відмінно підходять для внутрішньої обробки, оскільки мають красиву текстуру поверхні по всій довжині. При цьому соснової вагонкою не можна облицьовувати парильні відділення бань. Під дією високої температури вона виділяє смолу, що володіє різким запахом. Деревина бука або дуба дуже красива, але при цьому досить дорога і трудомістка в обробці. Вибираючи види вагонки для зовнішньої обробки, слід віддавати перевагу хвойним породам. Високий зміст смоли робить їх стійкими до зволоження і гниття. З листяних порід для цих цілей підходить тільки вільха. Основні характеристики вагонки Крім виду деревини, як важливого класифікаційного ознаки, виробники ділять вагонку за такими критеріями: 1. Ступінь вологості. Облицювальна дошка природної вологості і сухий (вміст води від 10 до 15%) відрізняються один від одного за ціною і властивостями. Суха вагонка на 25-30 % дорожче, оскільки проходить енерговитратну процедуру видалення вологи. Вона менше жолобиться і тріскається. 2. Геометричні розміри вагонки і форма профілю. Тут розрізняють стандартну вагонку, євровагонку, блокхаус і облицювальну дошку «під брус». Товщина стандартної (Гостівської) обробної дошки може становити від 12 до 25 мм, ширина - до 150 мм, а максимальна довжина 6000 мм. При цьому гостівська вагонка товщиною 12 - 16 мм найчастіше застосовується для внутрішньої обробки. Більш товста вагонка 16 - 25 мм оптимальна для зовнішньої обшивки. Найбільшим попитом сьогодні користується євровагонка, у якої більш широкий (8 мм) шпунт, захищає стики від утворення щілин при усиханні деревини. Крім цього, на звороті у неї є жолобки для вентиляції. Товщина євровагонки незмінна і становить 125 мм при ширині від 60 до 160 мм. Її довжина знаходиться в діапазоні від 18 до 6 метрів. Існують дві основні різновиди євровагонки - «Стандарт» і «Софт Лайн» . У першій прямі фаски, а в другій вони округлені. «Софт Лайн» Блокхаус - вагонка , імітує оциліндрованої колоди. Її лицьова сторона має напівкруглу форму. Блокхаус, як правило, використовують для зовнішньої обробки стін будівель. Вагонка «під брус» прийшла до нас з-за океану, тому її друга назва - «американка». Це стругана дошка з шпунтом і пазом. Завдяки зрізаним бічним граням її профіль точно імітує дерев'яний брус. Порівняно із звичайною і євровагонкою «американка» більш широка, масивна і міцна. Тому основне місце її застосування - облицювання зовнішніх стін. Товщина профілю у цього виду лицювальної дошки починається від 20 мм при ширині від 140 мм. Представлені на ринку сорту вагонки виробляють у відповідності з вимогами одного з двох стандартів - російського ГОСТ 8242-88 і європейського DIN 68-126. Останній використовується для євровагонки і ділить її на три базових сорту або класу A, B і C. DIN 68-126 Деякі вітчизняні виробники пропонують облицювальну дошку «Екстра», не передбачену євростандартом. У неї немає сучків та інших дефектів, але ціна такого матеріалу майже в 25 рази вище вартості сорту А. Відмітні ознаки сортів Основні відмінності між сортами вагонки - візуальні. Саме їх докладно і чітко регламентують стандарти. До сорту А відносять деревину, у якої немає синяви, гнилі і смоляних кишень. Сучки тут допустимі, але лише світлі, здорові і зрощені, які не випадають після усушки. Вагонка класу може мати смоляні кишені, а також здорові і незрощені сучки.